Godmorgon alla pigga :D

hejsan skriver nu istället för i morse för jag hade fullt att fixa mig till skolan, blev att fara dit och komplitera samhällsen sen så var det att ha hål till 20 i 1 så då for jag hem och tänker plugga till BKF provet klockan 1 jippie :P






Norge vits :
En svensk sitter och äter frukost på ett café. Vid sidan av honom sitter en norrman och tuggar tuggummi. Ouppfostrat inleder norrmannen:
- Äter ni svenskar hela brödet? Svensken låter motvilligt frukosten ligga och svarar:
- Ja, naturligtvis! Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger:
- Det gör inte vi hos oss, i Norge äter vi bara det innersta av brödet. brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till
croissanter och säljs sedan till Sverige. Norrmannen frågar vidare:
- Äter ni marmelad till brödet också? Svensken svarar lätt irriterad:
- Ja, naturligtvis!
Medan norrmannen nu högljudt tuggar sitt tuggummi, säger han:
- Inte hos oss, i Norge äter vi bara färsk frukt till frukost. Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs sedan till Sverige. Nu blir det svenskens tur att fråga:
- Säg mig en sak, har ni sex i Norge? Norrmannen ler och svarar:
- Ja, naturligtvis har vi sex. Svensken lutar sig över bordet och frågar:
- Vad gör ni med kondomerna efter att ni använt dem?
- Vi kastar dem!, svarar norrmannen. Nu börjar svensken le sedan säger han:
- Inte hos oss, i Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container, bearbetar dem, smälter dem och säljer dem till Norge som tuggummi.


SMS- vits:
Det var ett par som hade varit gifta i över 20 år.

Varje gång de skulle älska insisterade mannen på att de skulle ha
lampan släckt. Nåväl, efter 20 år kände kvinnan att det var löjligt. Hon funderade på hur hon skulle få honom att sluta med denna tokiga
vana.

Så en natt, när de var mitt i ett vilt, skrikande, romantisk session,
tände hon ljuset. Hon tittade ner och såg att hennes man höll i en
batterigången stimulator apparat, en vibrator!! Mjuk, underbar och
större än en riktig en.


Hon gick i taket:

"Din impotenta idiot", skrek hon åt honom. "Hur har du kunnat ljuga
för mig under alla dessa år?" "Bäst du förklarar dig själv!"


Mannen tittar henne rakt i ögonen och säger lugnt:

"Jag förklarar leksaken.. du förklarar barnen.."

Bond humor:

Konsulten och bonden

En bonde står och vaktar en stor flock med får som betar på kullarna. Då kommer plötsligt en splitter ny BMW på vägen nedanför.
En kille i Boss-kostym, Gucci-skor, med Ray Ban-solglasögon och en YSL-slips sticker ut huvudet ur bilen och ropar till bonden:

- Om jag kan räkna ut hur många får du har på betet, kan jag ta med mig ett av fåren då?

Bonden tittar på killen och på den spridda flocken med får och svarar:

- Det är okej för mig!

Killen kör fram sin BMW till bonden, tar fram sin IBM Thinkpad som han öppnar på motorhuven. Med hjälp av Nokias senaste 3G-telefon kopplar han upp sig mot en NASA-sida på Internet. Med GPS hämtar han den exakta
positionen och matar in den i en satellit som skannar
betesområdet med högupplösta bilder.
Efter en stund öppnar killen den digitala bild han fått mejlad till sig, importerar bilden till Adobe Photoshop, fixar till den lite och skickar den till
Processing Facility i Stockholm.

Inom några sekunder får han ett nytt svar via
mejl där det står: Picture processed and data stored.
Så loggar han in på en MS-SOL-databas via ODBC och laddar ner ett excel-dokument med flera hundra avancerade formler.

När detta är gjort mejlar han all data till en Xircom och på ett ögonblick får han svar. Avslutningsvis gör han en 150 sidors fyrfärgsutskrift på sin minimala HP Colour
Laserjet och kastar ett öga på den sista sidan:

- Du har exakt 1586 djur, säger han.

- Det stämmer, säger bonden, så du kan ta med ett av fåren.

Bonden tittar på när killen går runt för att välja ut ett av fåren som han sen jobbar hårt med att få ner i bagageutrymmet på BMW:n.

 

Bonden frågar:
- Du, om jag kan säga exakt vad du jobbar med, får jag tillbaka fåret då?

Killen tänker en stund på detta och säger att det är okej.

- Du är konsult, säger bonden.

- Det stämmer! Svarar killen. Hur kunde du veta det?

- Det var lätt, säger bonden. Du kom hit utan att någon bett dig. Du tar betalt för svar som jag redan visste, på en fråga jag inte ställt. Dessutom har du ingen aning om hur den här branschen fungerar!

 

Så var nu så snäll och öppna bagageluckan och ge mig tillbaka min Bordercollie...


Kommentarer
Postat av: Emma [Hockey-Foto-Twilight]

Hahaha, har två av dem på mobilen, klockrena! ;D

2010-11-09 @ 23:17:45
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0